Автор - учитель обслуговуючою праці Ткаченко Г.В.
Основна мета трудового навчання – виховання творчої особистості, найповніший розвиток її інтересів, нахилів, здібностей, підготовка учнів до професійного самовизначення і трудової діяльності в майбутньому житті. Уроки обслуговуючої праці дають можливість учням закріплювати і покращувати знання та практичні навички , допомагають виявити творчий потенціал, розвивають творчі здібності, і надають можливості реалізувати свою творчу індивідуальність.
Серед учнів все більшу популярність здобувають уроки декоративно–прикладного мистецтва. Декоративно–прикладне мистецтво має важливе значення в духовному розвитку школярів. Українська народна вишивка, в’язання гачком і спицями стали одними з улюблених тем дітей школи . Взявши в руки голку, спиці або гачок, зробивши перші візерунки , дівчата випробують радісне здивування, виявляючи , що вони самі можуть створювати вироби, корисні та красиві речі.
Доведено, що дівчатам та жінкам необхідно займатися рукоділлям. Сьогодні у всьому світі спостерігається сплеск різного жіночого рукоділля при тому, що все можна купити в магазині. І це зовсім не випадково. Жінки, мабуть, свідомо відчувають, що дуже захопилися чоловічой активністю, освоєнням зовнішнього простору. Ручна творчість – це чудове хобі, бо в процесі творіння виникають думки, які можуть допомогти у повсякденному житті. Вчені вважають, що представниці прекрасної статі, які займаються рукоділлям, є найбільш жіночими і мають врівноважений характер. Вважається, що робота , пов’язана із тонкою моторикою, тобто впливом на кінчики пальців, допомагає жінкам нормалізувати гормональний баланс. Будь–яка творчість – чудовий спосіб розслабитися після напруженого дня.
Повторювані рухи – як при шитті, вишиванні, в’язанні, плетінні бісером – позитивно впливають на нервову систему, усувають наслідки стресу і благотворно впливають на психічний стан. Творчі процеси активно включають в роботу наш мозок і особливо праве його півкуля. Адже саме воно відповідає за обробку такої інформації як емоції, інтуїція, уява, просторова орієнтація. Рівно як м’язи атрофуються, якщо їх не використовувати, так і наш мозок слабшає, якщо його хоч зрідка не навантажувати. Так що , якщо хочете бути здоровими, то купуйте швейну машинку. Це буде зовсім не зайвим.
. Ще в другому столітті китайці відкрили таємницю впливу руху рук на розвиток мозку. Вони вважали, що такі рухи сприяють гармонізації розуму і тіла, а також надають позитивний вплив на розвиток пам’яті. Рукоділля стало чимось на зразок всебічного масажу, оскільки останнім часом людство все менше працює руками, і максимум б’ють по клавіатурі або мишці.
І не забувайте, що теж в’язання, вишивання не тільки допомагає розвиватися інтелектуально, але й просто заспокоює нерви, відновлює сили, відволікає від насущних проблем і багато іншого. Рукоділля допомагає нам зрозуміти світосприйняття, що життя не складається з нескінченних гонок, подій, феєрверків, допомагає навчитися любити життя з її монотонністю і одноманітністю. Так що взяти зайвий раз в руки гачок, спиці або запустити в роботу швейну машинку ніколи не буде зайвим і шкоди вам вже точно ніякої не принесе. А результат зробленої вами роботи буде красуватися на поличках у вашому будинку, або ж стане відмінним подарунком для близьких вам людей. Ви берете ниточки і спиці, голочки і бісер, а з – під ваших рук виходять шедеври прикладного мистецтва – чи це не магія, а ми з вами, рукодільниці, трошки чарівниці, для себе, своїх рідних та друзів.
Виготовлення виробів для інтер’єру технікою «Декупаж»
Оздоблення штучних квітів технікою «Канзаші»
Виготовлення виробів для інтер’єру технікою «Декупаж»
В'язання гачком
Вишиті вироби
Виготовлення української народної ляльки
Немає коментарів:
Дописати коментар